21122019 Ramai yang nak buat blog free kalau nak buat secara percuma anda boleh gunakan self hosted platform macam blogger ataupun wordpress. Apa yang anda perlukan untuk mulakan blog anda.


Cara Buat Website Dan Blog Sendiri Panduan Lengkap

Okay anda mesti tertanya-tanya macam mana nak masukkan blog ke dalam enjin carian Google kan.

Nak buat blog sendiri. Untuk buat blog atau website secara percuma terus klik pada topik. 14012018 Bila anda dah mahir cara membuat blog sendiri mesti Nak blog masuk dalam carian Google betul tak. Kalau ada masa la nak mengadap.

Klik untuk di terbangkan ke SiteGround. Waktu tu buat sekadar nak tulis nota untuk diri sendiri je. Gunakan tempat yang sesuai untuk blog anda.

Sebagai tanda penghargaan dan support dapatkan cenderahati TheHaikal Channel di sini. Untuk ladyboss yang baru nak mulakan perniagaan di blog elok lah pilih. Lebih menarik lagi support disediakan untuk anda semua.

Sejak dari tu memang dah tak pandang belakang. 21092014 Jadi kesempatan yang ada saya akan beritahu langkah demi langkah cara nak buat blog sendiri. Awal-awal macam takde hasil.

Sebaik saja mendarat di homepage Siteground klik butang Sign Up Langkah 1. 22112020 Sebab korang pun boleh buat sendiri. Jangan lupa subscribe ya.

So lets start learning cara buat website sendiri step-by-step dekat bawah ni. Sila share dan war-warkan kepada rakan anda yang mungkin berminat nak bina blog sendiri. 23112019 Untuk buat blog sendiri yang pertama anda kena beli sewa domain name setiap tahun lebih kurang RM50 setahun.

Nah kami sediakan untuk anda page Belajar Buat Blog Sendiri Lengkap dalam Bahasa Melayu 100 percuma. Saya akan menulis post tips untuk blogger baru dalam masa terdekat. July 13 2020 at 207 am.

19072014 Nasihat saya kepada yang nak belajar berjinak-jinak buat blog silalah belajar cara buat blog yang betul dan juga ilmu SEO untuk memastikan blog kita mudah untuk keluar di Google. Dalam subtopik ini saya akan terangkan anggaran kos buat website sendiri. Tutorial buat blog sendiri secara lengkap dan percuma ini.

Cara Buat Website Guna Blogspot 2. Ia platform berblogging percuma dan ia ada banyak kelebihan tersendiri khusus untuk mereka yang baru nak menceburi dunia blog Malaysia. Tapi saya cuba jugak pada awal tahun 2019.

Cara2 Buat Duit Dengan Blog. 2 Menawarkan khidmat penulisan. Yang busy menguruskan bisnes mungkin terpaksa upah orang lain untuk buat.

Macam email juga anda pilih domain name sendiri macam cari nama anak yang anda suka. Kos ini tidak sah seandainya anda lantik web developer untuk membina website anda. Banyak lagi platform yang anda boleh pakai seperti Wordpress Wix.

Buat blog menerusi platform. Dalam panduan ini saya akan tunjukkan cara buat blog menggunakan platform blogspot yang bagi saya antara platform yang paling mudah untuk dikendalikan terutamanya kepada newbie atau yang baru nak mula. 24012021 Nanti kalau dah bersedia nak buat blog kepunyaan sendiri just export isinya ke blog baru tersebut.

Antara yang paling common untuk buat duit dari blog. Tapi tah macam mana dalam few months mula dapat trafik dan discover peluang-peluang buat duit dari blog yang saya usahakan. May 7 2020 at 547 pm.

3 Sponsored post. Siapa yang bayar kat kita. Proses buat blog ni sebenarnya tak susah pun.

Part ni mudah je sebenarnya anda cuma perlu submit URL anda ke Google. Buat blog yang menarik mengikut gaya anda. Tapi cadangan saya buat sahaja blog milik sendiri ini sebab lagi lama nama domain lagi baik.

Nak tanya untuk semua pendapatan tuan di atas. Jika sudah jom kita mulakan dengan lafaz Bismillah. Masukkan URL blog.

Maaf kerana video tidak beberapa jelas atau terlali cepat1. Sebenarnya ada beberapa cara untuk blogger buat duit dari blog. Selepas itu anda kena sewa serverServer ibarat injin yang membolehkan blog anda berada di internet dan boleh diakses oleh orang ramai.

05122017 Buat website ada percuma dan ada yang berbayar. Pilih daripada rangkaian templat yang mudah digunakan kesemuanya menawarkan reka letak boleh suai dan ratusan imej latar belakang atau reka bentuk sendiri sesuatu yang baharu. Macam mana cara buat duit dengan blog ekk.

Mula2 sekali tentulah kita ke website SiteGround. Cara Buat Website Guna WordPress. 26042019 Anda nak buat blog atau website.

Terima kasih di atas perkongsian yang menarik inibagi tipjdi blogger kepada saya yang baru nak mencuba buat blog sendiri. HttpsthehaikalinfostoreSertai Giveaway Bulanan. Jangan menulis dengan syok sendiri tapi akhirnya takde pun orang yang sudi baca.

Isi maklumat yang berkaitan3Tulis nama blog yang anda inginkan4. Proses nak buat blog ni boleh jadi menakutkan nak lagi kalau kita baru cuba-cuba nak buat. Dah bersedia nak buat blog sendiri dan daftar webhosting dan nama domain.

Boleh ikuti langkah-langkah dibawah ni. Disini adalah tempat yang betul dan tepat untuk anda belajar. Bab ni yang ramai teruja ingin nak tau ni.

08122020 Panduan ini sesuai untuk mereka yang baru sahaja nak mula untuk hasilkan blog sendiri. Dalam artikel ni saya nak tunjukkan bagaimana cara nak buat blog anda sendiri. Admin sarankan supaya korang belajar sendiri buat website supaya nanti boleh diuruskan sendiri.

May 31 2020 at 308 pm. Terima kasih atas perkongsian.


Cara Buat Website Dan Blog Sendiri Panduan Lengkap