Resepi Puding Roti Karamel Tanpa Kukus Hanya 6 Bahan Sukatan Cawan Salam semua mesti ramai yang resah gelisah kalau nampak roti yang tak sempat nak habiskan. Harini mama nak share Resepi Puding Roti Zebra.


Puding Roti Dengan Sos Yang Sedap Azie Kitchen

Tapi apakan daya video dah kelaut mama tak buat2 lagi sampai la sekarang haha.

Nak resepi puding roti. Kalau nak resepi mudah menggunakan roti boleh cuba resepi agar-agar roti ni. Sekadar 3-5 hari sahajaKadang-kadang masih lagi tinggal separuh tapi esok dah nak capai tarikh luput. Hi Semua kali ni Che Nom nak buat roti resepi asal roti Benggali ni di rujuk dari sahabat baik Che Nom iaitu Kak Ta menggunakan shortening sbg bahan asal untuk hasil roti benggali yang lebih putih shortening adalah sejenins lemak yg digunakan dalam bakery berwarna putih tapi sebab takde Che Nom ganti majerin je.

20102020 Resipi Puding Roti Ala Ala Kampung Hanya Guna 4 Bahan Jer Bila petang mesti teringin nak kunyah benda-benda manis sampai dah tak tahu nak masak apa untuk minum petang. Kalau boleh resepi. 03092018 Hari ni nak kongsikan dengan semua resipi puding roti yang amat senang dan paling enak dimakan ketika cuaca panas dan semestinya dihidangkan sejuk.

Oleh sebab itu banyak kami kongsikan resepi puding roti marble puding roti karamel kukus dan macam-macam lagi untuk anda pelbagaikan cara untuk habiskan roti dalam cara yang sedap. Sebelum ni saya pernah buat beberapa jenis resepi puding roti yang manis antaranya ialah puding roti sos kastard puding roti coklat puding roti butterscotch puding roti pisangTapi kali ni saya buat puding roti versi yang masin pula. Puding roti zebra ni memang cantik kejadiannya dan nampak menyelerakan.

Puding roti coklat ni boleh dikukus atau dibakar. Saya lebih suka bakar. Buat penyejuk tekak kami sekeluarga.

Banyak resepi yang boleh dibuat dengan roti putih selain dari makan saja dan sapu jem kan. Yelah roti biasanya tak bertahan lama kan. Mama buat untuk buka puasa dulu.

Mungkin ini resipi yang biasa anda buat di rumah dan puding roti salah satu hidangan pencuci mulut yang paling mudah disediakan. Cuma hasil yg. Oleh itu ini adalah idea resepi yang sesuai untuk dijadikan santapan minum petang dengan menggunakan bahan yang mudah dan cepat siap.

Carik-carik je roti buku tu susun elok dalam bekas. Korang boleh search je perkataan roti dalam blog ni nanti akan jumpa pelbagai resepi yang saya buat menggunakan roti. Che mat pun tak merancang nak bikin puding roti hari ni cuma rasa stress bila tengok ada baki 5 keping roti.

Resepi Puding Roti dan Kuah X 8 keping roti gardenia 2 cawan susu segar 3 sudu besar gula halus 2 biji telur dibuang pusatnya 2 sudu teh essen vanila 2 sudu marjerinplantabutter cairkan kismis atau epal hijau yang di potong dadu kecil-kecil baru terasa masam manis dia Bahagian A Nak sediakan roti dahulu. 1 Masukkan 1 12 cawan susu full creamsusu cair dalam bekas 2 Tambah 1 biji telur 3 Kemudian masukkan 2 sudu besar gula nak manis tambah lagi 4 Masukkan 1 sudu besar buttermarjerinplanta 5 Masukkan 1 sudu teh esen vanilla 6 Kacau semua bahan yang dicampurkan sehingga sebati 7 Carik potong 7-8 keping roti Gardenia dan susun. Lambat nak share resepi sebab kononnya nak up sekali dgn video di youtube mama.

Langkah-langkah membuat puding roti. Kalau macam sis nak buat resepi yang melibatkan roti tak nak yang renyah sangat. Hari ni saya nak kongsikan resepi yang agak lain dari yang lain iaitu puding roti ayam.

Tapi nak fikirkan idea tu bukan senang. 08062020 Antaranya yang menjadi kegemaran saya ialah puding roti pisang dan puding roti sos kastard. 04022021 Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Resepi Puding Roti Sos Kastard Sedap Bersama Gambar Yang Lengkap Mamaqaireen